گاهنامه اینترنتی نقيض مرگ











{21 آوریل, 2009}   سرباز زن: مردانی که فکر می‌کردم دوست من هستند اما به من تجاوز کردن

«کانتل هنبری» کارشناس زن ارتش آمریکا می گوید: من، از این‌که با مردان هم غذا بودم بیشتر می‌ترسیدم تا

سربازان زن در ارتش آمریکا

سربازان زن در ارتش آمریکا

گلوله‌هایی که هر روز به سمت ما پرتاب می‌شد… دو تن از مردانی که فکر می‌کردم دوست من هستند، کوشش کردند در برابر من هتک حرمت کنند.

یک نویسنده آمریکایی در کتاب خود، گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای از چگونگی زنان سرباز آمریکایی در بیرون این کشور و به ویژه عراق منتشر کرده است.

به گفته بی.بی.سی نیوز، «هلن بندیکت» در کتاب خود با نام «سرباز تنها: جنگ خصوصی زنانی که در عراق خدمت می‌کنند» تهدید خشونت جنسی علیه زنان عراقی را که در مناطق اشغال شده بدست آمریکا هستند، برجسته می کند. او از آن میان در کتاب خود با سه تن از زنان سرباز آمریکایی مصاحبه کرده است.

نویسنده با ارایه آمار و ارقام نشان می‌دهد شمار زنان آمریکایی که از سال ٢۰۰٣در جنگ عراق کشته شده‌اند بیش از زنانی است که در دیگر جنگ‌های آمریکا از سال ١٩٤٥تا کنون کشته شده‌اند.

بنا بر آمار ارایه شده در کتاب، از سال ٢۰۰٦ تا کنون بیش از ٢۰٦ هزار سرباز زن آمریکایی در خاورمیانه به خدمت گرفته شده‌اند و بیشترین شمار مربوط به عراق است. از این شمار، ٦۰۰ تن زخمی و ١۰٤نفر هم کشته شده‌اند.

او بر این باور است در حالی که همچنان بر شمار زنان آمریکایی به خدمت گرفته شده افزوده می‌شود، ولی آنها به گونه دردناکی تنها هستند. برای نمونه در عراق، زنان تنها یک سرباز از هر ١۰ سرباز را پایه ریزی می‌دهند و بیشتر اوقات در یک جوخه به همراه شمار اندکی زن دیگر به خدمت گرفته می‌شوند که البته هر از چند گاهی هم هیچ زن دیگری در جوخه نیست.

انزوا، سنت نظامی‌گری و خصومت‌ورزی علیه زنان می‌تواند دشواری هایی ایجاد کند که عوارض منفی آن برای زنان به اندازه خود جنگ است. تنزل رتبه، نگاه ناخوشایند و غیراخلاقی همرزمان و تنهایی به جای وفاداری، چیزهایی است که هر سرباز زنی با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

بندیکت در کتاب خود می‌نویسد: میان سال‌های ٢۰۰٦ تا ٢۰۰٨ نزدیک ٤۰ زن که در جنگ عراق به خدمت گرفته شده بودند، از تجربه خودشان در جنگ با من گفتگو کردند. ٢٨ تن از آنان با تهدید جنسی روبرو شده و یا مورد خشونت جنسی قرار گرفته بودند. البته این‌ها استثنا نیستند و بر پایه چندین گزارش اداره مسایل سربازان، ٣۰ درصد زنان در هنگام خدمت در برابر خشونت‌هایی از این دست قرار گرفته‌اند، ٧١درصد آنان مورد بی حرمتی قرار گرفته و ٩۰ درصد نیز احساس نبود امنیت داشته‌اند. تازه این در شرایطی است که بر پایه گزارش دپارتمان دفاعی در امسال، ٩۰ درصد هتک حرمت‌ها گزارش نشده است.

«کانتل هنبری» کارشناس زن ارتش آمریکا که از سال ٢۰۰٦ تا ٢۰۰٨ در عراق خدمت کرده، می‌گوید: من تنها زن آمریکایی بودم که در تیپ هفدهم آلاسکا در میان پنجاه تا شصت مرد حضور داشتم و یا داشتن ١٧سال، کم سن‌ترین بودم. چون من تنها بودم مردان زن بودن من را فراموش می‌کردند و حرف‌های رکیک درباره زنان را همواره تکرار می‌کردند. من هم ناچار بودم هر روز این چیزها را بشنوم. من گاهی می‌گفتم: «هی، چه می‌گویید؟!» و آن‌ها همگی با شگفتی می‌گفتند: اوه نه! منظور ما شما نبودید.

او می‌گوید: من، از این‌که با مردان هم غذا بودم بیشتر می‌ترسیدم تا گلوله‌هایی که هر روز به سمت ما پرتاب می‌شد… دو تن از مردانی که فکر می‌کردم دوست من هستند، کوشش کردند در برابر من هتک حرمت کنند.

نویسنده در جای جای کتاب با گواهمندی به گزارش‌های مستند چگونگی ناگوار زن آمریکایی در ارتش آمریکا را به تصویر کشیده است.

انتهای پیام/.

منبع: سايت خبري تحليلي همصدا

آریو says:

این تز بود. اینهم آنتی تز:
ارتش آمریکا پدر عراق رو درآورده حالا اینها نگران روح لطیف جلادان زن خود هستند!
علت افزایش تلفات زن در این جنگ نسبت به جنگهای دیگر تنها افزایش سربازان زن بوده نه چیز دیگر (البته اگر منظور چیز دیگری بوده).
در همه کارهای مردانه این جو بر علیه زنان هست. اما بهتر نبود این یارو دفاع از حقوق زنان رو حداقل از جای دیگری مثلا کارخانجات شروع میکرد؟



نقيض مرگ says:

خوب این هم نظری بود



پاسخی بگذارید

et cetera
دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

